sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Agikisat 20.10.

Käytiin eilen starttaamassa kaksi rataa PORSK:n järkkäämisää kisoissa Ojangossa. Tuomarina oli Sari Minkkinen.

Perjantaina kävästiin treenaamassa kontakteja ja otettiin muutama hyppyharjoitus. Hali oli ihan pimeellä tuulella treeneissä. Vähät välitti siitä että ohjaajaa yleensä pyritään kuuntelemaan, ja räiski esteitä ihan miten huvittaa. Käteen ei halunnut tulla, ei kääntynyt... Räkyttää sekoili vaan menemään. Just. Olipa siinä sitten sellainen olo, että kisaamaan huomenna. Intuitio kehoitti perjantai-iltana, että jätä suosiolla väliin, mutta ei, piti lähteä kokeilemaan. Ja jälleen kerran on todettava, että intuitio oli oikeessa taas kerran, ja molemmat kisaradat oli ihan kamalaa pelleilyä.

Eka rata oli agirata, joka oli sinänsä aika jees, mutta mun mielestä ykkösen radaksi melko haastava. Paljon oli pyörittelyä ja etenkin nopeille koirille paljon kohtia, joissa oli helppo ajautua väärälle esteelle. Kakkosesteellä jo tuli rima alas, joka oli osin mun vika, kun ohjasin sen hankalammalta puolelta, mutta tästä esteestä oli suorassa linjassa este, jolle Hali todennäköisesti olisi ajautunut ja koitin sitä vähän blokata. Kontaktit se juoksi kaikki läpi. Ei myöskään kääntynyt, vaikka yritin ajoissa kertoa mihin suuntaan mennään. Rimoja tuli alas enemmänkin, kun kelpien pääpointtina oli mennä sata lasissa suoraan suoraan. Se näytti siltä. että hupsista vaan, ai siinä oli estekin matkan varrella.  Lopulta HYL kun meni väärään päähän putkea.

Tän jälkeen olin jo sitä mieltä että jätetään seuraava rata väliin. Lähdin siitä jäähdyttelemään koiraa ja puhuin samalla puhelimeen ja kappas vaan, tuota pikaa tajusin eksyneeni metsään. Siellä mä sitten hölköttelin edes takaisin, kunnes yksi pappa ja kaksi ratsastajaa saivat mua neuvottua oikeeseen suuntaan. Ehdin sieltä sopivasti justiinsa rataan tutustumiseen mennessä, ja ajattelin että no mennään nyt sitten.

Toinen rata oli hypäri, joka oli nopeille koirille tosi vaikee. Tuomarikin sanoi, että tää tulee olemaan nopeille haastava. Suurin osa ottikin siitä HYlyn. Hali otti heti 5 vp renkaalta, kun osui sen reunoihin. Alkupätkä meni muuten suht ok, koska rata eteni melko suoraviivaisesti, mutta siinähän se vauhti sitten vaan kasvoi. Eka käännös kun tuli, niin Hali jatkoi suoraan eteenpäin ja otti HYLlyn menemällä putkeen. No, koitettiin jatkaa rataa, ja Hali oli sitä mieltä että mä olen täysin turha siellä radalla, kyllä hän tietää mihin mennään ja räiski vaan menemään koko ajan eteen välittämätttä yhtään mun ohjauksesta. Siihen päätinkin sitten lopettaa ja poistuttiin radalta. Eihän nyt jukoliste tosta mitään tule, ettei toinen oo yhtään kuulolla. Ihan kaoottinen meininki. Ja mä en mielestäni ite ollut mitenkään kovin jännittyneessä mielentilassa vaan aika rauhallinen.

Kyllä mä yleensä haen itestäni syyt kun asiat ei onnistu, eikä varmasti mun ohjaus mitään mahtavaa taaskaan ollut, mutta kyllä toi narttukin osaa olla välillä raivostuttava.Se on koko viikon ollut tollanen mitä ikinä sitten onkaan treenattu.

Mä en ilmoita Halia enää kuin hypäreille, kunnes on saatu kontaktit kuntoon. Enkä tiedä viittinkö nyt ilmota sitä mihinkään, kun todennäköisesti tässä on juoksut ihan käsillä tän viikon käytöksestä päätellen.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti